środa, 14 października 2015

warsztaty krytyczne (J.Orska) dla III roku -plan zajęć

Kryteria zaliczenia: obecność (2nb usprawiedliwione, 5nb skreślenie z listy), aktywność (przygotowywanie teczek, sylwetek pisarzy – indywidualnie). Piszemy: 2 recenzje krótkie (4,5-5,5 tys. znaków); 2 recenzje długie (od 7,5 tys. znaków). W zależności od postępów można modyfikować zadania.

  1. Ocena krytyczna. Przesłanki formułowania oceny i krytyczna argumentacja.
Krzysztof Uniłowski, „Granice nowoczesności”, tu: »Proza środka«, czyli stereotyp literatury współczesnej”;
Dyskusja na łamach „Tygodnika Powszechnego”: A. Nasiłowska, „Literaturka” i następne wypowiedzi, TP 2005, nr 46-52 i 2006, nr 2, 3, 6, 12.

  1. Olga Tokarczuk, „Prowadź swój pług przez kości umarłych”;
Moment niedźwiedzia” (wybór szkiców ze wstępem Kingi Dunin).
(Piszemy recenzję)

3.  Omawianie recenzji z prasy i dyskusja o naszych recenzjach.

4. Recenzja poetycka. Analiza gatunku.

5.Julian Kornhauser, „Origami”; dyskusja o tomie. Analiza gatunku poetyckiej recenzji cd.

Piotr Śliwiński, „Świat na brudno”, tu: „Skaleczenie (Kornhauser I), „Stany wewnętrzne (Kornhauser II)”.
(Piszemy recenzję)

6. Omawianie tekstów krytycznych, recenzji z prasy i dyskusja o naszych recenzjach.

7. Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, „Imię i znamię”;

Andrzej Sosnowski, „Liryzm Dyckiego”, w: „Jesień już Panie, a ja nie mam domu. E T-D i krytycy”, pod red. G. Jankowicza;
(Piszemy recenzję)

8. Omawianie tekstów krytycznych, recenzji z prasy i dyskusja o naszych recenzjach

9. Poprawa tekstów; praca nad warsztatem krytycznym.

10. Kira Pietrek, „Język korzyści”;

„Polityka literatury. Przewodnik Krytyki Politycznej”, tu: tekst wstępny P. Czaplińskiego i wybór tekstów.
Dyskusja o polityce i literaturze w „Tygodniku Powszechnym” (TP 2007, nr 10, 13, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 25)
(Piszemy recenzję).

11. Omawianie tekstów krytycznych, recenzji z prasy i dyskusja o naszych recenzjach.

12. Esej jako gatunek artystyczny; Marek Bieńczyk, „Książka twarzy”;

13. Omawianie recenzji z prasy. Specyfika tekstu krytycznego o eseju.
(Piszemy recenzję).

14. Omawianie recenzji z prasy, dyskusja o naszych recenzjach.






  1. Przedstawienie i analiza wybranych szkiców.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz