wtorek, 7 czerwca 2016

CZERWCOWE SPOTKANIA W "PROZIE" (klub Wrocławskiego Domu Literatury)

[07.06.2016] Kostis Kilymis (koncert)


Kostis Kilymis
Grecki artysta mieszkający w Londynie. Studiował na Oxford Brookes University (kierunek: Composition & Sonic Art). W swoich działaniach problematyzuje takie kwestie jak repetytywność, szum oraz relacje dźwięku i przestrzeni. Podczas występów na żywo stara się łączyć struktury rytmiczne, nagrania terenowe i zsyntetyzowane sygnały, dodatkowo przetwarzając je przy użyciu miksera i mikrofonowych sprzężeń oraz wykorzystując akustyczne właściwości otoczenia.  
Współpracował z Lucio Capece, Nikosem Veliotisem, Gregiem Pope, Leifem Elggrenem, Sarą Hughes, Stephenem Cornfordem. W ciągu ostatnich kilku lat miał okazję grać w wielu prestiżowych miejscach w całej Europie, m.in. w Café OTO, Q-O2, SGT, a także na festiwalach Audiograft i Inmute. Publikuje w takich labelach jak Consumer Waste, Strange Rules, Rekem Records, I Dischi Del Barone, Hideous Replica, Mazurka Editions i Entr’acte.
http://www.kostiskilymis.com
http://soundcloud.com/syndromesuploadcloud/
________________
Proza (klub Wrocławskiego Domu Literatury)
Przejście Garncarskie 2 (II piętro), 50-150 Wrocław
07.06.2016 (wtorek)
godz. 20:00
bilety: 12-15 zł
________________
FB: https://www.facebook.com/events/232465717130734/

[09-30.06.2016] "Reductive Journal - partytury tekstowe i graficzne (wystawa + koncerty)

​„Reductive Journal” to czasopismo założone w 2013 roku przez Ryoko Akamę, Heather Frasch i Daniela del Rio, które poświęcone jest zjawiskom z obszaru krytycznego myślenia, muzyki, sztuk wizualnych i literatury, badające relacje pomiędzy doświadczeniami dźwiękowymi a tekstem/obrazem.
W ramach ekspozycji zostaną zaprezentowane partytury tekstowe i graficzne, pierwotnie opublikowane na łamach „Reductive Journal”.
Głównym kontekstem dla wystawy są poglądy Johna Cage’a na temat improwizacji. Według amerykańskiego kompozytora zazwyczaj bywa ona prezentacją wyuczonych automatyzmów, natomiast jednym ze sposobów, które rzeczywiście miały umożliwić wykroczenie poza prywatne upodobania estetyczne i schematy jest stosowanie niestandardowej notacji, wprowadzającej inny tryb lektury utworu muzycznego.
Pełne informacje na temat czasopisma znajdują się na stronie wydawcy - Mumei Publishing:
www.mumeipublishing.com
________________
Artyści:
Ryoko Akama, Bruno Duplant, Patrick Farmer, Jürg Frey, Sarah Hughes, Joseph Clayton Mills, Trevor Simmons, Christine Sum Kim, Manfred Werder, lo wie, Audra Wolowiec

Kuratorzy:
Paweł Szroniak, Ryoko Akama
________________
Wydarzenia towarzyszące:

09.06

Heather Frasch - koncert
CK Agora, godz. 18:00

11.06

Dominic Lash - koncert
Program:
Jürg Frey, Accurate Placement (2015)
CK Agora, godz. 17:30
________________
Heather Frasch
Kompozytorka muzyki akustycznej i elektroakustycznej, improwizatorka, flecistka i autorka instalacji dźwiękowych. Jej muzyka była wykonywana podczas wielu koncertów i festiwali m.in. na FRUM  (Islandia), Atlas Academy (Amsterdam), ICMC (Huddersfield), NYCEMF (Nowy Jork), SICMF (Korea), Moscow Autumn Festival, San Francisco Tape Music Festival, Acanthes Festival (Luksemburg) czy też Third Practice Electronic Music Festival (Wirginia). Uczestniczyła w kursach kompozytorskich w IRCAM, Schloss Solitude Academy oraz w Wellesley Composer Conference. Jest laureatką wielu nagród: George Ladd Prix de Paris in Composition, International Sergei Slonimsky Composition Competition Prize (2012) i Nicol DeLorernzo Prize in Composition (2008, 2010). Obroniła doktorat na University of California w Berkeley, gdzie studiowała kompozycję pod kierunkiem Francka Bedrossiana i Edmunda Campionala.
https://heatherfrasch.wordpress.com/

Dominic Lash

Brytyjski kontrabasista, kompozytor i improwizator. Autor licznych artykułów o muzyce i sztuce. Występował m.in. z Tonym Conradem, Joe Morrisem, Evanem Parkerem i Stevem Reidem. Jego główne projekty to The Set Ensemble (zespół specjalizujący się w wykonywaniu muzyki napisanej przez twórców związanych z grupą Wandelweiser, a także londyńsko-oksfordzką sceną - Sarah Hughes, Patrick Farmer, Bruno Guastalla), The Dominic Lash Quartet oraz The Convergence Quartet.
http://dominiclash.blogspot.com/
________________
Wystawa “Reductive Journal” - partytury tekstowe i graficzne odbywa się w ramach Art of Impovisation Creative Festival organizowanego przez Centrum Kultury Agora.
Pełny program festiwalu: http://www.ckagora.pl/2016/04/28/art-of-improvisation-creative-festival/
________________
CK Agora
ul. Serbska 5a, 51-111 Wrocław
09-30.06.2016
wstęp wolny
________________
FB: https://www.facebook.com/events/1612125672437466/


[16.06.2016] DADA100: Kenneth Goldsmith, Kama Sokolnicka, Paweł Krzaczkowski, Marta Koronkiewicz, Paweł Kaczmarski (wykład, performans, koncert, dyskusja)

DADA100 to cykl działań interdyscyplinarnych, przygotowany z okazji setnej rocznicy powstania dadaizmu. Jego podstawowym celem jest prześledzenie i sproblematyzowanie wpływu, jaki ruch dada wywarł na kształtowanie się tzw. modernizmu krytycznego - uwzględniając zarówno sferę sztuki, jak i aspekty społeczno-polityczne. Wszystkie wydarzenia będą się składały z wystąpień artystycznych oraz wykładów i prezentacji. Do udziału zaproszono najważniejsze osobistości odwołujące się do spuścizny dada, a także lokalnych twórców i badaczy.
________________
Program:
Awangardowe rodowody sytuacjonizmu - dyskusja z udziałem Pawła Krzaczkowskiego, Marty Koronkiewicz i Pawła Kaczmarskiego
Kenneth Goldsmith - wykład pt. If We Had To Ask Permission We Wouldn’t Exist: A Brief History of UbuWeb
Kama Sokolnicka - performans
Paweł Krzaczkowski - Fisting Breslau (koncert)
________________
Kenneth Goldsmith
Poeta i teoretyk, jeden z czołowych reprezentantów współczesnego konceptualizmu. W 1996 roku założył serwis UbuWeb, będący największym repozytorium sztuki awangardowej z całego świata, dzięki czemu walnie przyczynił się do upowszechnienia przełomowych osiągnięć artystycznych XX i XXI wieku. Autor kilkunastu książek (najbardziej znane to Fidget, Traffic, Weather, Uncreative Writing: Managing Language in the Digital Age oraz Capital: New York, Capital of the 20th Century), performer, wykładowca (m.in. na University of Pennsylvania i Princeton University), w przeszłości także rzeźbiarz. Przez wiele lat prowadził audycję w rozgłośni radiowej WFMU z Nowego Jorku.
http://ubu.com/
http://wings.buffalo.edu/epc/authors/goldsmith/

Kama Sokolnicka

Artystka wizualna. Absolwentka Wydziału Grafiki na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykorzystuje szerokie spektrum technik, a jej prace przyjmują różną formę - od metaforyzacji wybranej przestrzeni po beton. Autorka wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych. Jej prace znajdują się w kolekcjach m.in. Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych oraz w wielu kolekcjach prywatnych. Współpracuje z BWA Warszawa.
http://www.kamasokolnicka.net/

Paweł Krzaczkowski
Librecista, kurator, poeta, eseista. Publikuje teksty poświęcone współczesnej audiokulturze, architekturze i literaturze. Redaktor szeregu wydawnictw dotyczących teorii architektury, m.in. Przewodnika dla dryfujących: Antologii sytuacjonistycznych tekstów o mieście (wraz z Mateuszem Kwaterką). Organizuje koncerty muzyki współczesnej - ostatnio cykl 4 for Beckett (TR Warszawa, 2014-15). Współzałożyciel duetu muzycznego Klangwerk 936. Obecnie pracuje nad operą Aaron S dedykowaną Aaronowi Swartzowi.
http://www.beczmiana.pl/publikacje,1239,przewodnik_dla_dryfujacych.html

Marta Koronkiewicz

Krytyczka literacka, doktorantka w Instytucie Filologii Polskiej UWr. Zajmuje się relacjami formalnych i politycznych wymiarów wiersza, kwestiami form codzienności.
http://przerzutnia.pl/

Paweł Kaczmarski

Krytyk literacki, redaktor naczelny „Przerzutni. Magazynu literatury i badań nad codziennością”, stały współpracownik „Praktyki Teoretycznej”.
http://przerzutnia.pl/
________________
PROZA (klub Wrocławskiego Domu Literatury)
Przejście Garncarskie 2 (II piętro), 50-150 Wrocław
16.06.2016 (czwartek)
godz. 18:00
wstęp wolny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz